26 Şubat 2013 Salı

2013 YILI ŞUBAT AYINDA BAHÇEDEKİ GELİŞMELER



Kış geldiği için günlüğüme ara vermiştim. 
Ara vermemde tembelliğimin de etkisi var.
Bahçedeki güzellikler görünmeye başlayınca,tembelliğimi bir kenara bırakıp çalışmaya başladım.
Bu çiçeklerin bir bölümünü bir ay sonra göremeyeceğiz.



Mandalinaları 2009 yılının aralık ayında dikmiştim..Bir türlü kendilerine gelemediler.
Bahçem kışın çok soğuk olduğu için mandalinaları soğuktan korumak için, taşınması kolay olsun diye saksılara dikmiştim.Geçen yıl kışın ,susuz kalıp baygınlık geçirdiler.İlkbaharda geç de olsa kendilerine geldiler.
Bu kışın kuzeyi kapalı bir yere aldım.Yine baygınlık geçiriyorlar.Herhalde susuz kaldılar.
Küçük olsalardı diğer pepino ve çiçekler gibi evin için alacaktım.
İki tanesini toprağa dikeceğim.Bakalım kışın yine baygınlık geçirecekler mi?


Bahçemdeki kır menekşeleri yeni açmaya başladı.



Çiçekler kolonilerin önünde.Arı kovandan çıkıp uzaklara gitmeden,poleni alıp kovana girecekler.



Badem açmaya başladı.




Baklalar çiçek açmaya başladı.


Erikler de çiçek açıyor.


Bu yıl fındıklar çok iyi.Çok miktarda çiçek var.Umarım soğuğa yakalanmazlar.



Bezelye,araka (külür)çok iyi durumda.Çiçek açmadılar.

Enginar ve lahanalar şahane.Bu yıl fazla soğuk olmadığı için lahanalar sağlam kaldı.



Güller, geçen yıl iyi değildi.Herhalde küstüler.
Bu yıl hepsini budadım.İyi olacaklarını düşünüyorum.


Yaprağını dökmeyen bir gül çeşidi.Gülleri küçük fakat kokusu bahçenin her tarafını kaplıyor.


Taflan (karayemiş)2007 yılında diktim.Daha üzerinde hiç çiçek görmedim.



Burayı sera olarak yapmıştım.Serada başarı sıfırdı.
Üzerini ve etrafını kapatıp serayı ahıra çevirdim.Üç yıl burada kuzu besledim.
Çok çirkin bir görüntü oluşturduğu için yıkmaya karar verdim.
Burayı yıkıp,gübresini bahçeye taşıyacağım.
Gübreli toprak. Buraya ne dikersen olur...


Pepinoları,çiçeklerle birlikte mutfağa almıştım.Bir kısmını dışarı çıkardım.Bir kısmını mutfakta bıraktım.Dışarı çıkardıklarım donarsa.Ekim için içeridekileri kullanırız diye düşündüm.
Üzerindeki pepinolar 2012 yılından kalma.




Altın çileklerin hepsi sonbaharda olgunlaşmamıştı.Fidanları söküp üzerindeki meyveleriyle birlikte bir yere toplamıştık.Fareler meyvelerin hepsini yemişler.Bize kabuklarını bırakmışlar..



Hiç yorum yok: