17 Temmuz 2013 Çarşamba



"Bil ki; Yaşadıklarınla değil,yaşattıkların la  anılırsın.Ve unutma;Ne yaşattıysan elbet bir gün onu yaşarsın..!"

(Tolstoy)

Günlüğüme cep telefonuma gelen bir iletiyi yazarak başlayayım.

Bu yıl,diğer meyveler gibi,vişne de azdı.
Nar,ilk kez bu yıl fazla olacak gibi.
Böğürtlen olmaya başladı.
Şeftalilerde,her ağaçta bir kaç tane vardı.
Hünnap,meyve verecek gibi çiçek açtı.
Bu yıl, soğan,fasülye ve patates yılıydı.
Çiçekler geçen yıla göre çok güzel.Geçen yıl hastalıktan çiçek açamadılar.
Kabaklar,her yıl olduğu gibi,bu yıl da çok iyiler.
Salatalık yemeye başladık.Biber ve patlıcan yeni olmaya başladı.
Kokulu üzüm,her yıl olduğu gibi çok şahane.
Bazı meyve ağaçlarının kuruduğunu daha önceki günlüklerimde yazmıştım.
Kuruyan meyve ağaçları grubuna bodur elma da katıldı.



Geçte olsa, vişneleri topladım.
Toplanan vişneler, seçilip temizlendi.
Vişneler poşetlere konarak,derin dondurucuda bir hafta bekletildi.
Derin dondurucudan çıkarılan vişneler,ezilerek suyu çıkarıldı.Vişne suyu hazırlandı.


Nar ağaçlarında,geçen yıl iki tane nar olmuştu.Bu yıl yeterince nar var.


Armudun adı ,Haziran Gülü.Bu yıl beş tane armut tutmuştu.Zaman bulup ta armudu yemeden çürüttüm.


Elma, haziranın sonunda oluyor.
Elma,armut gibi, ben yemeden çürüyüp yok oldu. 


Deveci armudu.



Hünnap çiçek açtı.Geçen yıl çok az meyvesi vardı.
Hünnabın çiçeğinin kokusu çok güzel.


Aşısız şeftali. Bu yıl en çok meyve bu ağaçta vardı.


Geç olan şeftali.







Borazan çiçeği.Arıların çok ziyaret ettiği bir çiçek.



Kokulu üzüm,bu yıl da formunda.


Ezan çiçeği.
Akşam ezanı okunduktan sonra açmaya başlar.Gün boyu kapalıdır.
Akam üzeri arılar çiçeğin açmasını beklerler.


Salatalıklar,her yıl olduğu gibi,bu yılda harika.
Soğuklar erken gelmezse, kasım  ayına kadar salatalık verir.


Patates






Böğürtlen olmaya başladı.
Biraz daha olgunlaşsın ve çoğalsın diye bekliyorum.
Vişne gibi böğürtlen suyu yapacağım.
Vişneye göre böğürtlenin suyunu çıkarıp,posasını ayırmak çok daha zor.











Bahçemde olan patatesler böyleydi.
Yağmurdan sonra, Dana burnu patatesleri yaraladı.





























"YAŞAMAK İÇİN BIRAKILMIŞ BİR YÖN BAKTIM,YOKTU: BEN,ELİMDEN GELENİ YAPTIM..."

Hiç yorum yok: