1 Nisan 2014 Salı

2014 YILI 18 MART 31 MART MEYVELERİN ÇİÇEKLENME AŞAMALARI


            İlkbahar geldi.Günlüğümü yazmaya Nazım Hikmet'in bir şiiri ile  başlayayım.                              
                                                                           BAHAR GÜLÜ

"Akşamdı adı bahar mı gül mü güz mü ilk görüşte gülmeye başlamıştı 
biraz dalgın sesi titrek selam vermemiştim oysa belkide kırdım istemeyerek 
hızlı hızlı yürüyordu kaşını almış dudağını boyamıştı 
yüzü sonbahar hüznü güneşe benziyordu gülüşü birden bire geldi beklemiyordum 
keskin bir bıçak gibi saplandı aklıma hep böyle cana yakın mı bakar acaba? 
Akşamdı uzak bir deniz kenarında oturmuş efkar yakıyordum 
karanlık tutmuştu yolları kimbilir kimin boynundaydı 
kolları gecelerdir kötümserdim sakallarımı uzatmış durup durup uzakları dinlemiştim 
belki de bir zehirli göz tarafından zehirlenmiştim 
telefonu geldi aniden dilinde kelimeler bişeyler söylüyordu."

                                                                                                         NAZIM HİKMET


29 ve 30 martta hava sıcaklığının gece sıfırın altına düşmesi bazı sebze ve meyvelere zarar verdi.
Topraktan yeni çıkmaya başlayan patates yaprakları soğuktan etkilendi.










Deveci armudu.











Mandalina
Geçen yıl bir tane meyve vermişti.Meyve hala üzerinde duruyor.
Çiçek tomurcukları belirdi.




Deveci armudu.


Kısa saplı kiraz cinsi.Diğer kirazlara göre daha tatlı.
Yağmurda çatlama yapıyor.





Elma
Tezgah ömrü uzun olan sert ve sulu bir elma cinsi.
Bahçemde ilaç kullanmadığım için meyveler kurtlu oluyor.



Ayva çiçek açtı...



Enginar ve sarımsak.



Kiraz


Çilekler çiçek açtılar.



Dut yaprak açmaya başladı.



Yeşil elma.
Arkasındaki fındık.

Karadeniz lahanası.
Lahana çiçek açınca arılar için bekletiyorum.


Üzerinde çiçeği olan armut ağacı.
Armudun adı haziran gülü.Ben meyvesini beğenmedim.


Vişne
Arkasındaki yeşil yapraklı olan ağaç erik.Erik,bu yıl soğuktan etkilendi.Hiç meyve tutmadı.


Vişne,güzel çiçek açıyor ama meyve tutmuyor.
Bu yıl vişneyi biraz budadım.


Haziran sonunda olgunlaşan elma.
Tezgah ömrü çok kısa.




Bezelye ve araka çiçek açmaya başladı.



Hava sıcaklığı gece -5 dereceye düşünce şeftalilerin çiçekleri soğuktan etkilendi.


Baykuş bahçemde besleniyor.
Topraktan çıkan dana burnunu topluyor.

Hiç yorum yok: