6 Nisan 2011 Çarşamba

ÇİÇEK AÇMAYA BAŞLAYAN MEYVELER VE DİĞERLERİ

Kayısı
Geçen yıl soğuktan etkilenmişti.Çok az meyve vermişti.Bakalım bu yıl nasıl olacak.

Kiraz

Nektalin(tüysüz şeftali)
Bahçedeki şeftaliler içinde erken çiçek açıyor.Erken çiçek açmasından dolayı,ilkbahar soğuklarından etkileniyor.Bu yıl tüm meyveler gibi geç çiçek açtı.Umarım soğuktan etkilenmez.
Erik
Aşısız bir erik.Geçen yıl meyvesini yedik.Bu eriği torunum Egemen çok seviyor.
Badem
Bademi iki yıl önce dikmiştim.Soğuktan etkilenmezse bu yıl ilk meyvesini verecek.
Papaz eriği
Bunun meyvesini görmedim.Üç yıl önce dikmiştim.Sanırım bu yıl meyvesini yeriz.
Şeftali
Bahçedeki şeftaliler temmuz ve ağustos aylarında olgunlaşıyordu.Eylül ayında olgunlaşan şeftalimiz yoktu.Eylül ayında şeftalisiz kalmamak için, iki yıl önce üstteki resimde görülen şeftaliyi diktim.Bu yıl meyvesini göreceğiz.Bakalım olgunlaşması eylül ayında mı olacak.
Şeftali
Bahçemde 12 tane şeftali ağacı var.Temmuz sonu olgunlaşmaya başlıyor,ağustos sonuna kadar devam ediyor.Satmasını beceremediğim için,gelen arkadaşlara veriyorum.Toplayıp şehirde arkadaşlara dağıtıyorum.
Bahçemde hiç tarım ilacı kullanmıyorum.

Bezelye ve araka yakın zamanda çiçek açmaya başlar.
Fındık
Fındıklarda açmadı.Fındığın cinsini de bilmiyorum.Trabzon'dan yağlı fındık getirip diktim ama daha küçük.
Hurma
Yaprak açmaya başladı.Alt resimdeki hurmadan geçen sene azda olsa yedik.

Böğürtlen
Böğürtlenleri yerden yükseğe kaldırdım.Yaprak açmaya başladılar.

Bahçedeki kirazlarımdan ilk çiçeğini açan ve ilk meyve veren.Geçen yıl en fazla kiraz bunda olmuştu.Bahçemde 12 ağaç kiraz var.
Yeşil olan mandalina fidanı.Yaprakları olmayanlar pepino.Saksılara ise sebze tohumları ekildi.


Hiç yorum yok: