1 Mayıs 2012 Salı

30 NİSANDA BAHÇENİN DURUMU

BİR MAYIS
İŞÇİNİN,EMEKÇİNİN BAYRAMI KUTLU OLSUN

Bahçedeki meyveler geçen yıla göre daha iyiler.Üzüntüm kiraz ve şeftalilerin kuruması.
Bu yıl ilk kez meyve veren papaz eriği ve badem ağacım var.Onların meyve vermesi beni sevindirdi.




Kayısı ağacımın durumu çok üzücü.İlk defa bu yıl istenilen şekilde kayısı verecekti.Geçen günlerde esen lodos kayısı ağacının yarı belden aşağısını yaktı.Yanmayan tepelerde çok güzel kayısı var.







Bu kiraz çok meyve tuttu.Yaprağını tam olarak açamadı.Sebebi alttaki resimde görülüyor.Ağacın toprağa tutunduğu yerde yarası var.İyi beslenemediği için yaprağını açamadı.Meyveleri besler mi bilmiyorum.









Bu şeftali, meyveleri olgunlaşmadan kuruyabilir.










-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


ÇAKIR'I ZİYARETE GİTTİM
Çakır, şehrin kenarında eşiyle birlikte yaşıyorlar.Amatörce bahçelerinde çalışıyorlar.
Çakır pepinoları güneşe çıkarmış.Benim pepinolar kıştan çıkamadı.Çakır'ın pepinolarının bir tanesini aldım.
Çakır,iki yıl önce bahçeye diktiği deveci armutlarını söküp,onların yerine papaz eriği dikti.
Bahçenin bir bölümünü marul yapmış.Marulu satamamış.Marul elinde kalmış.
Domates,biber,patlıcan fidanı yetiştirmek için sera yapmış.Çıkan çimleri dana burnu kesmiş.
















                                                  MAYIS  AYI,  DİĞER  AYLARDAN  FARKLI...

- 1 Mayıs; işçinin,emekçinin bayramı.
-5 Mayıs...
-6 Mayıs 1972 Deniz ve arkadaşları...

"Ayağındaki botların bağı çözüktü. ‘Bağcıkları bağlayın’ dedi görevlilere. Sonra avukatlarına döndü ve bu talebinin nedenini anlatmaya başladı:


‘Cezaevinden yangından mal kaçırırcasına, kaptılar bizi. Postallarımın bağını bağlamaya bile zaman bulamadım. Bari şimdi bağlasınlar. Asıldığımda, postallarım ayağımdan düşsün istemiyorum.’

İnfaz savcısı, ‘Haydi’ dedi.

Avukatlarına baktı, yolculuğa çıkıyormuş gibi vedalaştı:

Hosçakalın. Herkese, bütün devrimcilere selam…”

Gardiyanlar kolunu tuttular.

‘Bırakın’ diye bağırdı.

‘Bırakın, kendim giderim!’

Koridorları geçti. Arkasından 20-30 kişi yürüyordu. Avluya çıktı. Duvar dibine kurulmuş ve hafif aydınlatılmış darağacına doğru yürüdü. Önce masaya; ardından, tabureye çıktı.

Başını öne uzatarak ilmiği kendi boynuna geçirmek istedi. Başaramadı.

Cellat, ilmiği iki eliyle çekti, genişletti, boynuna geçirdi.

‘Yaşasın tam bağımsız Türkiye, yaşasın halklar, yaşasın işçiler, köylüler… Kahrolsun emperyalizm’ oldu son sözleri…

Savcı, “Çeeeek” diye bağırdı. Cellat öne atıldı, tabureyi çekti!”

***
Tam üç kez tekrarlandı bu sahne…

Tarih, 6 Mayıs 1972’ydi.

Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan ve Hüseyin İnan, “Türkiye’ye komünizmi getirmeye çalışmak ve bunun için eylemler yapmak”tan suçlu bulunarak asıldılar."( ALINTI)

-Anneler Günü,mayıs ayında kutlanır.

-19 mayıs ta Mustafa Kemal Atatürk, Samsun'da Kurtuluş Savaşını Başlattı.
-20 mayıs Deniz Bayramı.Deniz bayramı Giresun'da ve Trabzon'un Beşikdüzü ilçesinde kutlanır.Halk arasındaki adı MAYIS YEDİSİ dir.
-Ben, mayıs ayında doğmuşum.
-Kızım mayıs ayında doğdu.
-Bulunduğum yörede bal akımı mayıs ayında başlar.
-Bulunduğum yörede arıların dala çıktığı ay,mayıs ayıdır.
-Karadeniz de, mayıs ayında yaylaya göçler başlar.



Hiç yorum yok: