20 Aralık 2012 Perşembe

PEPİNOLARI DIŞARIDA KORUYAMADIK

20 ARALIK SABAHA KARŞI KAR YAĞIŞI BAŞLADI
Bu gün akşama kadar yağmaya deva etti.
Hava sıcaklığı fazla düşmediği için yerde tutunamadı.
Ben günlüğümü yazarken saat 20.00 de hava sıcaklığının eksinin altına düştüğünü gördüm.
Kar yağışı devam ediyor.Her taraf beyaza bürünmüş.





MANDALİNA GİBİ BAZI MEYVELER KORUMADA

Mandalina ve avakado fidanlarını saksılarda yetiştirmeye çalışıyorum.
Fidanları kuzeyi kapalı bir yere yerleştirdim.Üzerlerini kullanılmayan kilim ve örtülerle kapattım.Örtülerin üzerini naylonla örttüm.
Benim bahçede hava sıcaklığı -15 dereceye kadar düşüyor.
Mandalina, hava sıcaklığının -4 derecenin altına düştüğü yerlerde yaşaması biraz zormuş...



Pepinoları kasım ayının sonunda topraktan sökerek saksılara almıştık.Aralık ayının ilk haftasında hava sıcaklığının eksi beşlere düşmesi sonucu,saksılara aldığımız pepinoların yapraklarını soğuk haşladı.
Pepinoların üzerindeki meyveler soğuktan fazla zarar görmemiş.Meyvelerin olgunlaşması için,saksılardaki pepinoların hepsini evin içine aldık.
Pepinoların yanı sıra çiçeklerde evin içine girdi.






Trabzon hurmasını olgunlaştıkça yiyoruz.
Trabzon hurmasının erken olgunlaştırmak için; bir poşetin içine biraz elma,biraz hurma koyup poşetin ağzını bağlıyorum.
Bir hafta sonra hurmalar, yumuşayıp,yenecek duruma geliyor...



Üzüm suları olgunlaşma aşamasını tamamladı.
Tortular dibe çökmüş.
Başka kaplara aktarılacak.



Samim ve arkadaşı camdan evin içini izliyorlar.

Hiç yorum yok: