2 Aralık 2014 Salı

TEMMUZ,AĞUSTOS,EYLÜL,EKİM,KASIM AYLARI


İlkbahar mevsimini kaçırdık,
Yaz mevsimi de kaçıyor...


TEMMUZ AYI



Patates hasat edildi.
Bu yıl bahçede yetişen ürünler arasında iyiler sınıfına girdi.


Mandalina bu yıl çok meyve tuttu.
Saksıda oldukları için her gün sulanması gerekiyor.




Mustafakemalpaşa'da Salih Bey'in yetiştirdiği taflan ağaçları.



Taflan (kara yemiş)
Benim bahçemde de kara yemiş var.Meyve vermeye başlamadı.
Karadenizli olmayanlar bu meyveyi tanımazlar ve yemezler.
Mustafakemalpaşa'da,emekli öğretmen Salih Turgut,kara yemiş özlemini gidermek için sitenin bahçesine 6 tane taflan ağacı dikerek yetiştirmiş.10 yıldır meyve veriyor.
Biz de kara yemiş ihtiyacımızı az da olsa buradan karşılıyoruz.Salih Bey'e,bu taflan ağaçlarını yetiştirdiği için teşekkür ederim
Salih Turgut,geçen yıl aralık ayında aniden vefat etti.Nur içinde yatsın.




Mandalina meyveleri kendini göstermeye başladı.


Bahçemizden organik domatesimizi yemeye başladık.



Bu yıl böğürtlenden istediğim gibi yararlanamadım.



Tavukların sayısı gittikçe artıyor.Kümese sığmaz oldular.Kümesin yanına ekleme yaptık.

Kışlık etlerimiz hazır sayılır.


Temmuz ayında, bu kadarcık böğürtlen toplayabildim.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


AĞUSTOS AYI



Bahçede yavru kirpimiz de var.







Bahçemizde yetiştirdiğimiz fındıkları topladık.




Armudun keyfi iyi değil.


Kokulu üzüm bu yıl erkenden olmaya başladı.


Çok böğürtlen var.
Bozulmaya başladılar.







Egemen'in keyfi yerinde.






Ağustos ayının onunda, torunum geldi.
Torunumu denize götürdüm.Onun sayesinde bizde denize girme fırsatı bulduk.
Haziran ve temmuz aylarında,tam iki ay üç günde bir bu kumsalın yanından geçiyordum.
Deniz kenarından geçerken,denize girenleri görünce akşam üzeri bende şu kumsalda biraz yatacağım diyordum.Hiç bir gün gerçekleştiremedim.Arılıktan geç çıkıyordum.Akşam olurken ormandan ayrılıyordum,onun için kumsalda yatamamıştım...


Yerli,organik kabak.
Bahçemizde yetişen sebzeler yerli tohumlardan.





Karadeniz incirini bahçemde yetiştirdim.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

EYLÜL AYI






Arkadaşlar geldiler.
Öğretmen arkadaş,güzel çalıp ve söyler.
Benim bağlamam duvarda asılı duruyor.
Boş durmasın,kulaklarımızın pası silinsin dedik.


Bu gün,şelaleye gidip resim çekecektik.Arabalarımızla şelalenin yakınına kadar indik.Hafiften yağmur başladı.Yol bozuk ve dik bir yamaç.Yağmur devam ederse çıkmamız imkansız.Telefon çekmiyor.
Geri dönmeye karar verdik.Ben önde,İsmail Bey arkada zor da olsa çıkmayı başardık.Biz vadiden çıktık yağmur hızlandı.Vadiden tam zamanında çıkmışız.


Kiraz yaprağını erken dökmüştü.Eylülde yaprak ve çiçek açmaya başladı.




Mandalina biraz daha büyüdü.







Egemen,lahmacun yapmaya çalışıyor.



Eylül yağmuru.


15 tane civciv çıkardı.
Civcivlere iyi bakamadı.Civcivler soğuktan yağmurdan zarar gördü.6 tane sağlam kaldı.
Bu kadar öleceğini bilseydim, kutu içinde bakardım.Hiç kayıp vermezdim.





Arılar,incirlerimize ortak oldu.


Bu yıl hurma seyrek,iyi olacağa benziyor.






Eylül ayında fasülyeler püskül gibi.



Yıldırım,çevreyi izliyor.


Eylül ayında sırık fasülyeleri çok şahane oldu.
İki günde bir fasülye yemeği yapıyordum.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

EKİM AYI


Eylül ayında okul açılırken gönderdim.Ekim ayında bayrama geldi.


Minnacık torunum,oyun hastası.


Benim küçük bebeğim.


Tooplandıkkkkk toplandık.
Yıllar sonra hepimiz bir aradayız.





Bahçede yılanımız eksikti.
Baktık ki yılan da gelmiş.
Çok büyük ve korkunçtu,bahçede yaşamasına izin veremezdik.









Uzaktan geldikleri için bayram tatilini uzattılar.
Birini okumaya gönderdim.Diğerini göreve gönderdim.
İki eksikle kestane toplamaya gittik.
Kestane topladık.Yemeğimizi yedik.Çayımızı içtik.
İki günümüz ormanda geçti.



Poyraz telefonu kapmış,oyun oynamaya çalışıyor.



Kışlık salça yapıldı.


Acılı turşu.


Fasülye,turşu için haşlandı.







İşte benim mevsimim,
Hazan mevsimi.
Ne tenimi üşütecek kadar soğuk,
Ne içimi ısıtacak kadar sıcak.




Akşam üzeri,Su uçtu şelalesine gezmeye gittik,sisle karşılaştık.
Çok güzel bir manzara vardı.Doktor Bey,güzel resimler çekti.


Bu meyveye, Bursa yöresinde davulga denir.
Bazı yörelerde,koca yemiş ve yabani dağ çileği denir.



Yağmur yolu bozmuş.


Bu gün,Karadağ ormanına gitmeye karar verdik.
Yağan yağmur yolu bozmuş.İstediğimiz yere gidemedik.Ormanda yemeğimizi yedik,oradan geri döndük.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


KASIM AYI


Sonbahar gülleri.


Altın çilek, bu yıl kırağı düşmediği için,bu zamana kadar kaldı.


Nar hala dalında duruyor.




Bu yıl hurma dalında olgunlaştı.Bahçedeki meyvelerin en iyilerinden birisiydi.
Soğuk olacak diye hurmayı topladık.


Elma dalında duruyor.
Başkalarında olsa en güzel şekilde değerlendirilir.
Benim tembelliğimden dalında duruyor.




Bahçenin en güzelleri .


Soğuktan etkilenmesinler diye korumaya alındılar.




Bütün çiçekler korumaya alındı.




Resimleri yüklerken bir hata oluştu,resim sırasında kayma oldu.



Ormanda topladığımız kestaneleri akşamları bu şekilde yemeye devam ediyoruz.


Mustafakemalpaşa'nın güneyinde bulunan Çatal dağı yolu üzerinde doğal ısırgan toplanıp akşama yemeği yapıldı.






Başım dağ saçlarım kardır,
Deli rüzğarlarım vardır,
Ovalar bana çok dardır,
Benim meskenim dağlardır.

                                             Sabahattin Ali 


Bu gün Çataldağa gitmek için hazırlandık.
Yola çıktık.
Suuçtu'da yakıt bitti gösterge lambası yanmaya başladı.Yola çıkarken yakıtın az olduğu, hiç aklıma gelmemişti.
Alabalık tesislerine kadar çıktık.Yakıt göstergesi 20 km daha gidebileceğimi gösteriyor. Geri dönüş yolu 27 km.Benim arabayı alabalık tesislerinde bırakıp,Doktor Bey'in arabasıyla yolumuza devam ettik.
Hes çalışmalarından dolayı yollar bozulmuş.Yine hedefimize ulaşamadık.
Hava çok güzel,güneşli bir gün.Ağaçlardaki yapraklar sararmış,bir kısmı dökülmüş.Harika bir manzara var.
Akan çay üzerinde küçük şelale resimleri çektik.Manzara resimleri çektik.
Akşam oluyordu geri döndük.
Aracımı park ettiğimiz yere geldik.
Ben tek başıma önden gideyim,siz arkadan gelirsiniz dedim ,yola çıktım.
Yolum hep iniş olduğu için fazla gaz basmadan,yüksek vitesle gidiyorum.
Gösterge hep 20 km yol alırsın diye gösteriyor.20 km nin değişmemesi beni rahatlattı.
Suuçtuya yaklaşırken gösterge 30 km gidebileceğimi gösterdi.Biraz daha yol aldıktan sonra 40,ardından 50 görününce,durum anlaşıldı.

Araç rampa çıkarken, fazla yaktığı  için,gidilecek yolu az gösteriyor.
Rampa aşağı inerken,az yaktığından ,mevcut yakıtla daha fazla yol gidileceğini gösteriyor.
Yolda kalmadan eve kadar gelebildim.



İzzet Bey,eşiyle birlikte hacca gidip geldi.
Ben,onu ziyarete gidecek yerde, o, beni ziyarete geldi.




Trabzon ekmeği.


Kabak tatlısı.



Kışlık turşu yapımı.


Yeşil zeytin yapımı.




Akar suyun kaynağı Çataldağı.
Akarsu üzerinde 4 tane gölet oluşturulmuş.
Ormandaki küçük akarsuların hepsi bu suya bağlanmış.
Tahminim içme suyu olarak kullanılacak.
Umarım Su uçtu şelalesinin özelliği bozulmaz.






Ağaçların suyun içindeki yansımaları harikaydı.
Fotoğraf makinem,eski olmasına rağmen güzel resimler  çekmiş.



Hes çalışmalarında bir gölet yapılmış.
Gölette  içinde kalan ağaçları kesmemişler.İyi ki kesmemişler,doğaya zarar vermemişler.
Ağaçların gövdelerinin yaklaşık 3 metresi suyun içinde kalmış.










Hiç yorum yok: