18 Ocak 2015 Pazar

OCAK AYINDA ALTIN ÇİLEK

ALTIN ÇİLEK 2014 YILINDA DOĞDU,2015 YILINDA DONDU



Altın çilek yaz meyvesidir.
Altın çileğin ocak ayına kadar yaşaması bu yıl için mucize oldu.
Hava sıcaklığı 0 derecenin altına düşünce,altın çilek yaşayamaz.
Bu bahçeyi alana kadar,bitkiler hakkında fazla bilgim yoktu.
Bahçede ekim yaptıkça,yetişen meyve ve sebzelerin ürünlerini gördükçe,bitkiler hakkında daha fazla bilgiye sahip oldum.
Bahçemde,8 yıl içinde,sonbaharda hava sıcaklığı hep 0 derecenin altına düşerek sebze ve meyveler zarar görmüştür.
Bu yıl çok farklı bir yıldı.
Altın çilek ocak ayına kadar yeşildi.
Meyveler olgunlaşmadı ama dalında duruyordu.
Önceki yıllarda mutlaka ekimde,kasımda,aralıkta kırağı oluyordu,sebze ve meyveleri yakıyordu.
Bu yıl bahçedeki meyvelerin çoğunluğu iyi değildi.
Bahçemde zirai ilaç kullanmıyorum.
Meyveler kurtlu da olsa yeniyordu.
Kokulu üzüm dalında bozuldu.
Armut,ayva dalında çürüdü.
Dut hiç olmadı.
Elmalar saman gibi,dalında çürüdü.
Mayıs ayındaki yağmurlar,kirazları dalında çürüttü.
Mandalina,Trabzon hurması,incir de fazla sorun yoktu.
2014 yılı ilginç bir yıl oldu.



2015 yılında 7 ocakta kar yağmaya başladı.




Altın çilek karın altında kaldı.
Kırağı yaktı.


Kedim karın üzerinde beni izliyor.
Ben resim çekerken ,kedim beni takip ediyordu,benim resmimi de çek der gibi.
Ben de resmini çektim.
Kedim fare avlamada harika.
Kedimin ilginç bir özelliği daha var.
Yakaladığı fareleri getirip bize gösterir.




Yağan kar,3 günde eridi.


11 ocakta hava güneşli ve sıcaktı.
Altın çilek,karın altından böyle çıktı.


12 Ocakta ,tekrar kar yağmaya başladı.







Akşam üzeri ,bu kadar kar yağmıştı.



Elmalar iyi olmadığı için dalında kaldı.
Aç kalan kuşlar için,daldaki elmalar yem kaynağı oldu.


Dün yağan kar bu gün erimeye başladı.



Tavuğun gözleri kapandığı için korumaya alınmıştı.
Gözleri görmediği için suyu ve yemi biz yediriyorduk.
Zamanla bir gözü görmeye başladı.
Şimdi bize ihtiyacı yok.
Suyunu içiyor,yemini yiyor.



Bahçedeki lahanalar açıkta kaldığı için soğuktan etkilendi.
Kar altında kalsaydılar zarar görmeyeceklerdi.


Altın çileğin son hali.


Çiçekler için kapalı bir yer yapmıştım,soğuktan az etkilendiler.


Mandalinalarım şimdilik iyi durumda.
Çiçekler ve mandalinaların bulunduğu yerde geceleri mangal yaktım.


Hiç yorum yok: