14 Eylül 2012 Cuma

25.08.2012 ,14.09.2012 TARİHLERİ ARASINDAKİ GÜNLER

Orhan Bey,balıkları pişirdi.Akşam yemeğini birlikte yedik.











 Böğürtlenler, geçen yıl olduğu gibi olgunlaşmadan böylece kaldı.

 Arıların polen ve nektar aldığı bir bitki.Yaklaşık olarak 2 ay çiçekli kalıyor.Sulak yerlerde yetişiyor.Çevrede çok az miktarda var.


 Kokulu üzüm evin önünü kapladı.Şaraplık üzümüm hazır.






 Tavan tahtalarına zımpara yapıldı.Daha sonra vernik yapıldı.
 Bu yıl bahçemdeki incirler çok iyi.






 Orhan Bey,bir hafta sonra tekrar geldi.Sağ olsun beni yalnız bırakmıyor.
Akşam yemeğimiz mangalda köfte,sucuk.





 Daha sonra doktor bey aramıza katıldı.Hep birlikte yemeğimizi yedik,çayımızı yudumladık.











 Tavan döşemesinde zor olan ilk başlangıç tahtasını çakmaktı.Üç metre tahtanın tek başıma terazide çakılması biraz zorluk çıkardı.Bir ucunun altına destek koyarak,diğer ucunu tavana tutturdum.Tavanı yaparken başıma düşenlerde çok oldu.Hele bir tanesi anlımı yaraladı.Zor olsa da yardımcım olmadan tavanlamayı bitirdim.Şimdi yer döşemesi kaldı.Zemin düzgün olmadığı için biraz zorluk çekeceğim.



 Çok elma var.Yere dökülen elmaları küçük parçalara ayırıp kuzulara veriyorum.


 Geçen yıl altın çileğin olgunlaşması ekim ayına sarkmıştı.Soğuklarda erken başlayınca altın çiçekler olgunlaşamamıştı.Bu yıl altın çilekte olgunlaşma erken başladı.Bu gün olgunlaşanları topladım.

 Deveci armutları olgunlaşmaya başladı.Akşamları böğürtlen suyunun yanında bir tane yiyorum.Armutlara seyrekleştirme yapmadım.Dallar armutların ağırlığını tutamayınca kırıldılar.


 Geçen yıl saksılara aldığım pepinoların hepsi kışın soğuklardan etkilenmişti.İlkbaharda hiç pepinom kalmamıştı.Bir arkadaşımdan iki tane alarak çoğalttım.Dikimi geciktiği için meyve vermesi de gecikti.Meyveler olgunlaşmadan soğuklar başlarsa pepino yiyemeyeceğiz.
Bu yaz benim yöremde kurak geçti.Yanılmıyorsam 25 mayısta yağan yağmurdan sonra hiç yağmur yağmadı.Bahçedeki fasülyelerden hiç yararlanamadık.Güz fasülyeleri şimdilik iyi görünüyor.Devamlı sulamak gerekiyor.

Hiç yorum yok: