20 Kasım 2012 Salı

GÜNLÜĞÜM

09.10.2012 DEN 18.11.2012 TARİHLERİ ARASI

İŞLERİ BİTİREMEDİĞİM DEN HALA TATİL YAPAMADIM
Sonbahar çalışmalarımın yoğunluğundan dolayı günlüğüme de çok ara vermişim.
Çiftliğimdeki inşaat işlerini bitirmeye çalıştım.Bahçede yetişen ürünleri kendi olanaklarımla değerlendirmeye çalıştım.
Emekli olmadan önce daha çok geziyordum.Emekli olunca bu bahçeyi aldım ama özgürlüğüm kısıtlandı.Özgürlüğüm kısıtlansa da,ben bahçemde çok mutluyum...Çevremdeki arkadaşlarım ve akrabalarım,"bahçeye bağlandın kaldın,hiç gezmiyorsun"diyorlar.

Celal Bey,eşi ve diğer bayanlar sabah kahvaltıya geldiler.

Bu yıl kestaneler iyi değil.
Kestaneler olgunlaşmadan dalında kurumuş.

Koca yemişin (dağ çileği) üzerinde meyve ve çiçek bir arada.Bu çiçeklerin meyvesi gelecek yıl bu zamanda olgunlaşacak.

Üst resimler elma pekmezine ait.
İlk kez elma pekmezi yaptık.Çok güzel oldu.

Orhan Bey,kendisi için üzüm pekmezi yaptı.
Daha önce bizde üzüm pekmezi yapmıştık.Yaptığımız pekmezi arkadaşlarla paylaştık .Bize pekmez kalmadı.Geriye kalan üzümün yarısını önümüzdeki günlerde pekmez yapacağız.Yarısından da üzüm suyu yapacağım.

Orhan Bey,üzüm suyu yapımı için geldi.Üzümü topladı.Ezip suyunu çıkardı.Diğer aşamaları ben tamamladım.Şimdilik 100 litrelik üzüm suyu yaptım.Dinlenme aşamasında bekliyor.

Karadeniz yöresinde yetişen bir hurma çeşidi.Olgunlaşma aşamasında.
Bu yıl  çok meyve verdi.

Geçen yıl soğukların erken başlaması, altın çileklerin olgunlaşmasını etkilemişti.Bu yıl altın çileklerden yeterince yararlandık.

Geçen yıl  bu zamanlarda hava sıcaklığı eksinin altına düşünce Trabzon hurması ,dalında donmuştu.Bu yıl çok güzel.Yemeye başladık.

Bahçede ilk kez nar yetişti.Sadece 2 tanecik.

Kurbanlar bizim çiftlikte kesildi.

Hayati Bey,eşi ve kızı ziyarete geldiler.
Akşam yemeğimizi yedikten sonra çay ve böğürtlen suyu içtik.

Çakıla ihtiyacım vardı.7 ton çakıl aldım.
Kamyonun lastiği patlayınca çakılı yola dökmek zorunda kaldı.Benim araba mahsur kaldı.Yolu açmak için 7 ton çakılı el arabasıyla taşıdım.

Soğukların başlamaması,incirlerin bu zamana kadar kalmasını sağladı.
20 kasım da ağaçta hala incir var.
İncirlerin olgunlaşmasını bekliyorum.

Yerdeki pepinoları saksılara aldık.
Amaç,meyvelerinin olgunlaşması ve fidanların soğuktan etkilenmemesi.Kışın fidanları sararak korumaya alacağım.Kış mevsimi çok soğuk geçmezse fidanları kurtarırız...

Ezilen üzümler cibrelerinden ve tortularından ayrılarak süzülüp su kaplarına dolduruldu.

Bursa'nın Mustafakemalpaşa ilçesinden bir grup arkadaşla 10.11.2012 günü gece saat 01.00 de yola çıktık.Otobüs sürücümüz Ankarayı bilmediği için sokaklarda biraz dolaştık.Polis Anıtkabir'e giden yolları kapamıştı.Tandoğan'da otobüsten indik.Yağmur Yağıyor.Caddeleri,sokakları ellerinde bayrakları olan insanlar doldurmuşlardı.
Yaşlısı,genci,özürlüsü yağmura aldırmadan atasına gidiyordu.
Çok ilginç,yağmur 08.30'da şiddetli yağmaya başladı.Bir saat devam etti.
Sanki gökyüzü de Atasına ağlıyordu.

Anıtkabir bir kaç kez doldu boşandı.
Biz Anıtkabir'den  ayrılırken,gençlerin oluşturduğu grup Anıtkabir'e giriş yapıyorlardı.

Pepinolar ,akşamları böğürtlen suyu ile iyi gidiyor.

Kiraz iklbaharı bekleyemedi,yaprak ve çiçek açtı.İnsanlar gibi bitkilerde şaşırdı...

Olgunlaşmış hurmalar.

İnsan doğayla iç içe olunca hiç görmediği canlılarla karşılaşıyor.Bu canlıyı da ilk kez gördüm.Acayip ses çıkarıyor.