27 Kasım 2012 Salı

PEPİNOLARI KORUMAYA ALDIK

KIŞA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Zeytin;
Pepino;
Altınçilek;
Hurma;





Yeşil zeytinleri daha önceden hazırlamıştım.
Siyah zeytinleri bu yıl başka yerden aldım.
Aldığım zeytinleri duble ile bir numarayı karışık olarak aldım.
Zeytinleri yıkayıp, eziklerini seçip önceden hazırlanan kaplara doldurdum.Kaplara doldurulan zeytinlere yeterli miktarda tuz katılarak kapların kapakları kapatıldı.
Zeytinler olgunlaşmaya bırakıldı.






Bu yıl pepinoların fidanlarının dikimi geciktiği için,meyvelerin olgunlaşması da gecikti.
Havanın fazla soğumaması pepinolara yaradı.
Bu gece hava sıcaklığı 2 dereceye düştü.Biz daha önceden önlemimizi almıştık.
Pepinoları meyveleri ile birlikte topraktan sökerek saksılara aldık.Saksıya alınan pepinoların hepsinde meyve  var.Toprakta kalanların üzerini geceleri naylonla   kapatarak soğuktan etkilenmesini önlemeye çalışıyoruz.Toprakta kalanları meyveleri olgunlaşana kadar korumaya devam edeceğiz.
Saksıya alınan pepinolar ve çiçekler kuzeyi kapalı bir yere yerleştirilerek üzerlerini kilim,battaniye ile kapatarak korumaya çalışıyoruz.
Gündüzleri ,güneşli havalarda üstlerini açıyoruz.






Bunlar toprakta kalanlar.Meyveler olgunlaşma aşamasında.




Altın çileklerden yeteri kadar yararlandık.
Üzerlerinde olgunlaşmamış çok meyve var.
Geceleri hava sıcaklığı eksiye düşerse,benim altın çilekler ayvayı yerler.

İnce hurma olgunlaşmadı.



Trabzon hurması dalında güzel görünüyor.
Bu mevsimde bahçemin gülü.Uzaktan herkesin dikkatini çekiyor.
Olgunlaşmadı.
Olgunlaşması için ben yardımcı oluyorum!
Hurmaları topluyorum.Bir poşet içine elmalarla birlikte dolduruyorum.Bir hafta içinde hurmaların hepsi yenecek duruma geliyor.




27 kasımda hala salatalık var.
Bu gün incir dahi yedim.




Yeşil zeytin yapımında iki çeşit zeytin kulladım.
10 kilogram tam yeşil,8 kilogram renkli.Zeytinin çoğunu kırarak yaptım.Daha uzun süreli dayanması için birazını çatalla delerek yaptım.





Yılın son incirleri.Olgunlaşanları alıp yiyoruz.
Ağacında 3 tane kaldı.


Olgunlaşan altın çilekleri topladık.



Hiç yorum yok: