12 Ağustos 2011 Cuma

KRALİÇE(ANA ARI)

 Beyaz boyalı kraliçe
Bu anayı Halil Bey verdi.
Bir kovandaki koloniyi ikiye bölüp,anasız kovana bu anayı vermiştim.Ana kabul edildi ve yumurtluyor.
                                                       

                                                              KRALİÇE(ANA ARI)
                  Baba arı, ilkbaharda beslenmiş,süslenmiş,Kraliçesini bulmak için kovandan uçuşa çıkmış.
                  Kraliçesini aramaya başlamış.Kırlarda gezerken bir gül bahçesine girmiş.
Gül bahçesinde kraliçelerin bir arada toplandığını görmüş.Kraliçelerin neden toplandığına bir anlam verememiş.Kraliçeleri tanımak için biraz daha yaklaşmış.Kraliçelerin üzerinde yazılar görmüş.Biraz daha yaklaşıp yazıları okumaya çalışmış.Kraliçelerin üzerinde, BAL ÇİÇEĞİM,BAL BÖCEĞİ,BAL ÇİÇEĞİ,BAL ARISI,BALIM,BAL BÖCEĞİM yazdığını görmüş...
                 Baba arı,kraliçelerin üzerindeki bu yazılara bir anlam verememiş.Kendi kendine söylene söylene gül bahçesinden uzaklaşmış...


Ana,bura da yumurtlayacak yer arıyor.
 Bu yıl iki tarafı da ballı ve sırlı çerçeve yoktu.Kovanlardan aldığım en iyi balı olan çerçeveler bunlar.


Bu ana boyasız.
 Tatile götürmediğim bir koloni.Bu kovandan 6 çerçeve bal aldım.
Kovanlardan ballı çerçeveleri alırken üç kovanda analar kendini gösterince bende resmini çektim.


 Trabzon hurmasının iki dalı kırıldı.Diğer dallarını kırılmasın diye bağladım.
 Yerli domatesler olgunlaştı.

 Şeftali bitmek üzere.
Arılığımın kenarındaki böğürtlenler.
Bu gün,kovanlardaki sırlanmış olan çerçeveleri aldım.Çerçevelerin ballarını süzdüm.

Hiç yorum yok: