22 Ağustos 2011 Pazartesi

YAZ BİTİYOR

Yaz mevsimi bitiyor.Sonbaharın ayak sesleri duyulmaya başlandı.
Bu yıl böğürtlenleri toplamakla bitiremedik.
Soğuklar başlarsa böğürtlenlere yazık olacak.Bu gün  toplayıp,bahçeye gelemeyen arkadaşlara götürdüm.


 Salatalıklar çok güzel.Devamlı salatalık yiyoruz.

 Bu resmi iki kez yüklemişim,silemedim.
 Bunlar tohumluk olarak bırakıldı.




 İlaç yok,tamamen doğal.Yıllardır ekiyoruz.Havalar erken soğumazsa ekim ayında da salatalık yemeye devam edeceğiz.
 Kavunlar iyi olmadı.

 Bu Trabzon inciri.Bunu dalından toprağa gömdük.Tutmuştu.Boyu bir metre yok.Bu yıl ilk defa incir verdi.Bakalım Marmara bölgesine uyum sağlayabilecek mi?


 Bahçede iki çeşit daha incir var.
Aydın yöresinin inciri.
Bursa'nın meşhur siyah inciri.
Kışın soğuklarda bu incirler soğuğa dayanmıyor.İki kez kurudular.Geçen kış fazla soğuk olmadığı için zarar görmediler ve ya ben mısır sapları ve çuvalla sardığım için soğuktan etkilenmediler.
İnciri çok seviyorum.Bu yıl doya doya incir yiyeceğim.
Ben beyaza benzer inciri daha çok seviyorum.İki ağaç, aydın yöresinin incirinden.Soğuktan etkileniyor. Bundan dolayı Trabzon inciri dikmeyi düşündük.Bakalım bu incir de etkilenecek mi?

 Geç  şeftali.Eylül ayında oluyor.

 Narda çok çiçek vardı.Meyve tutan az.

 Fazla meyveleri dallar tutamadı,kırıldılar.Alttan destek koyduğum halde başarılı olamadım.


Hiç yorum yok: